woensdag 13 november 2013

Mijn eerste kaart


Heb afgelopen tijd veel op blogs rondgekeken en ontzettend veel ideeën opgedaan. Wat zijn er ontzettend veel creatieve mensen die heel erg mooie dingen maken!

En nu is het tijd voor stap twee. Zelf aan de slag gaan.
Ik heb een geborduurde kerst / winterkaart gemaakt met een ijskristal en wat glinsterende palletjes. Als je rondkijkt op internet lijken al die kunstwerkjes allemaal met zo veel gemak gemaakt, maar nu ik zelf aan de slag ben gegaan blijkt dat allemaal lang niet zo gemakkelijk te zijn.

De geborduurde rand heb ik van internet. Het is een gratis download van  http://members.ziggo.nl/hetkaartendoosje/patroon2012/ .
Heb dit patroon uitgeprint, op de juiste grootte gemaakt en daarna met een naald overgebracht op mijn kaart. Dat gaatjes prikken met een naald ging op zich wel goed maar was toch wat onhandig omdat de achterkant van de naald bij het zoveelste gaatje behoorlijk in mijn vinger begon te prikken. Ik hou me aanbevolen voor goed tips hoe ik dat makkelijker kan doen. Ik heb achteraf gezien ook een iets te dikke naald gebruikt. Maar ja: van je fouten leer je.
Daarna de rand geborduurd en de ster in het midden gemaakt. Het zijn twee tinten grijs maar dat zie je op de foto jammer genoeg bijna niet.
Als laatste wat glinsterdingetjes die ik ooit van een oud t-shirt van mijn dochter heb gehaald erop geplakt. Volgende keer naai ik die er denk ik ook op, zal denk ik net ietsjes mooier zijn.

En dan hier het resultaat.
(foto is niet zo mooi maar ook dat doe ik voor het eerst)



Beetje onzeker want er zitten wat foutjes in maar toch ook stiekem wel een beetje trots dat ik nou toch echt mijn eerste knutselwerkje afgeleverd heb.

Ik doe met deze kaart mee met de challenge van http://www.borduurkaartenblog.blogspot.nl/ van Corry en Cindy. Niet omdat ik denk dat mijn kaartje het mooiste is, maar als eerbetoon aan deze blog omdat deze er voor gezorgd heeft dat ik de moed gevonden heb om nu echt aan de slag te gaan.

Verder wil ik ook graag mee doen met de challenge  http://webshop-anmacreatief.blogspot.com/
en met de challenge http://decreatievezebra.blogspot.be/

4 opmerkingen:

  1. Hallo Saskia, ik ben echt trots op je, ik vind je kaart wel prachtig en wat nog leuker is dat je de kaart mee laat doen bij onze eerste challenge, dank je wel.
    ik hoop dat je nog een keer terug komt, je weet het hè meisje oefening baart kunst, voor je aller eerste geborduurde kaart, petje af hoor.
    Lieve groetjes,Corrie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. mooie kaart, jammer dat je geen volger bij jouw kunt worden

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Saskia, Wat een prachtige kaart heb je gemaakt, Ik vind het echt zo leuk dat je bij ons meedoet. En als je het vaker doet zullen je kaarten steeds mooier worden. De creativiteit spat er van af, ik vind het zo leuk hoe je verzonnen hebt om de glinsteringen van je dochters t-shirt te gebruiken! We hopen je nog heel vaak terug te zien! Liefs, cindy

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooi hoor Saskia! Je borduurwerk is super! Ik ga je iig volgen om de rest van je kaartjes te bewonderen!

    Bedankt voor het meedoen bij de Creatieve Zebra!

    BeantwoordenVerwijderen